ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΟΛΠ, ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΣΕ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΪΚΑ!
[Πηγή:
iskra, 29/04/2014]
ΕΓΚΛΗΜΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!
Σε
τροχιά επιτάχυνσης βάζει η κυβέρνηση Σαμαρά την προδιαγεγραμμένη
πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και ξεπουλήματος των στρατηγικών υποδομών της
Ελλάδας, μετά και τη σχετική "εντολή" που έδωσε η Κομισιόν
την περασμένη Παρασκευή (25/4), μέσω της τελευταίας "έκθεσης
αξιολόγησης" της ελληνικής οικονομίας.
Στο
επίκεντρο των "παζαριών" της κυβέρνησης με τις μεγάλες
πολυεθνικές που εποφθαλμιούν τις εθνικής σημασίας επιχειρήσεις, βρίσκεται ο
Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), για τον οποίο έξι επιχειρηματικά
σχήματα κατέθεσαν τις αιτήσεις τους στο ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με
ανακοίνωση του τελευταίου.
Ειδικότερα,
οι "μνηστήρες" για το 67% του μετοχικού πακέτου του ΟΛΠ είναι
οι εξής: APM Terminals B.V., Cartesian Capital Group LLC, COSCO (Hong Kong) Group Limited, International Container Terminal Services Inc, Ports America Group Holdings και Utilico Emerging Markets Limited. Στο αμέσως
επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες
αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του
ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην
επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Εκ
παραλλήλου, εντός δύο μηνών αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές
και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Συντήρηση Σιδηροδρομικού
Τροχαίου Υλικού). Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οι
ιδιωτικές επιχειρήσεις ετοιμάζονται να βάλουν χέρι στις λειτουργίες του απαξιωμένου
ΟΣΕ. Όπως μεταφέρουν ρεπορτάζ από τον ημερήσιο Τύπο, ο ΟΣΕ, σε
εφαρμογή των πλάνων "εξυγίανσης", μεταβίβασε στο Δημόσιο το
ενεργό τροχαίο υλικό του (κινητήρες, άμαξες κλπ), μένοντας ουσιαστικά χωρίς
βαγόνια! Ως αντάλλαγμα, το Δημόσιο προχώρησε σε ισόποση μείωση των
απαιτήσεών από τον ΟΣΕ.
Συνέπεια
αυτών των απαράδεκτων μεθοδεύσεων είναι να περάσει η διαχείριση του τροχαίου
υλικού που πέρασε στο Δημόσιο σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ, μιας και
εξαιτίας της απαξίωσης, δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι πόροι για τη
συντήρησή του. Ταυτόχρονα και η ΓΑΙΑΟΣΕ, σταδιακά προχωρά στην πώληση
των ακινήτων που κατέχει και διαχειρίζεται (σιδηροδρομικούς σταθμούς κλπ).
ΤΟ
ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΣΤΗ ΜΕΓΓΕΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ
Την Παρασκευή
20 Ιουνίου θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές οι δύο κοινοπραξίες
εταιρειών (Ελλάκτωρ-Suez Environnement και
Αποστολόπουλος εταιρεία συμμετοχών-ΤΕΡΝΑ-Mekorot) που
διεκδικούν το προς ιδιωτικοποίηση 51% της ΕΥΑΘ, γεγονός που έχει
ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, με τους πολίτες να διοργανώνουν λαϊκό
δημοψήφισμα, προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην περαιτέρω
εμπορευματοποίηση αυτού του στοιχειώδους κοινωνικού αγαθού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου